Zvládnout angličtinu nemusí být věda

08.02.2013

Jak zvládnout angličtinu? S pomocí vědy to není žádná věda

Lucie Křížová začínala s angličtinou už od střední školy. Patřila k „věčným začátečníkům.“ Prošla různými kurzy, učila se i doma, ale adekvátní výsledek se stále nedostavoval. „I když jsem měla nějakou slovní zásobu a o základních věcech jsem se domluvila, na konverzaci v angličtině jsem se rozhodně necítila a hlavně jsem mluvené angličtině moc nerozuměla,“ popisuje svou zkušenost matka dvou dětí Lucie Křížová. Před časem se dozvěděla o programu Scientific Learning a rozhodla se ho zkusit. „Po zkušenostech s mnoha různými moderními metodami jsem raději neočekávala žádné zázraky. Program mi ale hned od začátku připadal mnohem zábavnější než běžná výuka angličtiny a když ho viděly moje děti, tak ho chtěly také,“ popisuje Lucie Křížová. Pravidelně se učí čtyři měsíce dvakrát denně po 30 minutách. Výsledky už vidí. „Největší zlom vidím v tom, že slovní zásoba a s ní celé věty se mi nějak dostaly do podvědomí, takže si je nemusím překládat a rozumím jim. Angličtina je pro mě celkově nějak jasnější a srozumitelnější,“ přiblížila.
Nejen dospělým ale tento unikátní způsob výuky angličtiny založený na dlouholetém bádání předních světových neurovědců pomáhá zlepšit se v angličtině. Program je totiž vhodný pro všechny věkové kategorie. Od dětí až po seniory. Jeho „vedlejším účinkem“ je to, že zlepšuje kognitivní funkce mozku. Čtrnáctiletá Adéla studuje na víceletém gymnáziu. S angličtinou bojovala, na vysvědčení měla trojku „s odřenýma ušima“. Po několika měsících používání programu Scientific Learning se jí podařilo napsat písemnou práci nejlépe z celé třídy. „Přestože Adélka není velkým příznivcem počítačových her, tenhle program, který jako počítačová hra vypadá, ji baví. Pracuje poctivě 50 minut 5x týdně a výsledky se začaly dostavovat už po prvních měsících. Angličtina jí začala ve škole lépe jít, lépe jí rozumí, nad gramatikou nemusí přemýšlet, protože ji má "v uchu" - chybný tvar slyší, tak jako by ho slyšela v češtině. Výrazně se jí rozšířila slovní zásoba,“ popisuje její matka Renata. Upozorňuje, že se postupně ve škole zlepšuje i v ostatních předmětech.
Jak program funguje? Celá výuka probíhá formou počítačové hry. Pro studenta je výuka zábavná. Navíc přímo působí na mozek „Senzitivní období na rozvoj jazyka je od narození do zhruba 4 let. Během tohoto období mozek nasává řeč ze svého okolí jako houba. Současně se slovní zásobou absorbuje i pravidla řečí, kterým je dítě vystaveno, a organizují se v mozku struktury pro tyto řeči. Po skončení tohoto období se často objevují problémy s učením druhého jazyka. Je to zejména proto, že mozek nemá přirozenou schopnost absorbovat nové zvuky a pravidla jazyka,“ přiblížila Michaela Tilton, která licenci na provoz programů firmy Scientific Learning s názvy Fast ForWord a Reading Assistant zakoupila.
Program Fast ForWord v podstatě imituje přirozenou tvorbu neuronových vazeb pro řeč - angličtinu. Funguje podobně jako zvětšovací sklo pro uši. Pomocí patentované technologie vytváří nejprve správnou reprezentaci anglických zvuků - fonémů - v neuronové struktuře mozku. Angličtina se tak stává již po 6-8 týdnech "srozumitelnější" a snadněji se dále absorbuje.
Pro více informací volejte:
Ing. Michaela Tilton, MBA
www.scilearn.cz
Mobile: +420 608 476 041